شناسهٔ خبر: 173858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میانگین سن ناوگان راهسازی در مازندران ۲۷ سال است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: میانگین سن ناوگان راه‌سازی در استان ۲۷ سال است و این در حالی است که میانگین استاندارد استفاده از این تجهیزات ۵ سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: استان مازندران با حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۴۱ شرکت باربری و ۲۱۹ شرکت حمل‌ونقل در حال خدمات رسانی به مردم است.

وی راه‌های شریانی استان را ۳ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین بار ترافیکی در کشور حدود ۳ درصد است در حالی که میانگین حجم تردد و ترافیک در راه‌های استان در طول سال بیش از ۸ درصد است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران، میزان راه‌های کوهستانی، کوهپایه‌ای و صعب‌العبور در استان را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین تردد در جاده‌های روستایی مازندران بیش از ۴۲ درصد است.

جهانیان ادامه داد: میانگین تردد در کشور ۲۶ درصد است و این اختلاف آماری تردد و وسعت جاده‌های کوهستانی و سخت کار را برای همکارانم تا حد زیادی سخت می‌کند.

وی در ادامه میزان روکش آسفالت راه‌های اصلی استان را ۷۲ کیلومتر و روکش آسفالت‌های حفاظتی را ۱۳ کیلومتر در ۴ ماهه اول سال جاری اعلام کرد و افزود: در ۳ سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون مسافر از طریق شرکت‌های حمل و نقل مسافربری و همچنین ۵۹ میلیون تن بار جابه‌جا شده است.